opwarmen - Reisverslag uit Bakersfield, Verenigde Staten van Christa Kuipers - WaarBenJij.nu opwarmen - Reisverslag uit Bakersfield, Verenigde Staten van Christa Kuipers - WaarBenJij.nu

opwarmen

Door: Christa

Blijf op de hoogte en volg Christa

02 Augustus 2009 | Verenigde Staten, Bakersfield

Hallo allemaal,

Allereerst goed nieuws! Het is hier weer lekker warm, na een paar vrij koele dagen in San Francisco. Door de mist daar bleef het lang koud 's morgens. Als het zonnetje er eenmaal bij was werd het toch nog wel lekker, maar dat duurde nooit erg lang. We hebben inderdaad een keer of 10 CLAY street voorbij zien komen. Niet dat we verdwaald waren of zo,hoor Erika, maar het kwam gewoon zo uit.

Marvin en Mandy hebben genoten van Alcatraz en ik weet niet hoe, maar ze kwamen gewoon er weer vanaf.

Op zaterdagmorgen zijn we de auto gaan halen. Marvin had heel slim een verhuuradres van Alamo gevonden in de stad. Er was iets raars aan de hand, want het duurde meer dan 1.5 uur voordat we die eindelijk hadden. Met een hartslag van over de 300 van de ergernis zijn we toch de stad uitgereden. Via Lombard street, want die kronkelweg wilden we natuurlijk wel even met de auto gereden hebben.

De stad uit zuidwaarts langs de kust. Prachtig! Die mooi rotspartijen. Het is net alsof je in de film rijdt met al die bochtige wegen.

We wilden in Carmel slapen(het stadje waar Clint Eastwood burgemeester is), maar het was zaterdagavond en er was er in de buurt van alles aan de hand. Een trouwerij, races in de buurt, kortom, alles was volgeboekt en geen motelkamer te krijgen. Dan maar verder gereden, maar je komt op zo'n kustweg natuurlijk verder weer niks tegen aan slaapadressen.

Inmiddels werd het al donker en de mist kwam opzetten. Ik zei nog tegen Marvin dat we er wellicht toch rekening mee moesten gaan houden dat we in de auto moesten gaan slapen. Marvin was gestopt en had onderweg bij een klein tentje gevraagd hoe ver we van Cambria af zaten en dat was nog zo'n 20 mijl. Hij zei, als ze daar niks hebben geven we het op. En jemig! Wat waren we gelukkig om een hele rij motels aan te treffen. (Als ze er nou eentje van een kilometer of 100 ervoor neer hadden gezet...)

We hebben als koningen geslapen.

Vanmorgen zijn we naar de zee-olifanten gaan kijken die op het strand liggen. Lekker leventje hebben die trouwens.

Het was prachtig. Daarna het binnenland in gegaan en geeindigd vandaag in Bakersfield. Een vrij grote stad met een varia aan motels en restaurants, En waar gaan we nu eten? Juist! Bij de Mac! (En Marvin bij Kentucky Fried..)
Tja, rare lui die Hollanders, ze passen zich in no time aan aan de Amerikanen, want we gaan ook nog met de auto... sorry!!!

OK, genoeg gekletst voor nu, we gaan... See you van Christa

• 03 Augustus 2009 - 10:26

Maddy En Hans:

Wat gaaf dat jullie Lombard Street hebben gereden. Is dat toevallig ook de straat waar je met Pee met de fiets hebt gestaan? Of lopend. Is zie een foto voor me maar niet zo goed. Heerlijk dat het weer mooi weer is.

Wij hebben gisteren de verjaardag van Marit gevierd. Het was erg gezellig. S en M hebben nu vakantie. En het wordt mooi weer deze week, dus met Hans z'n verjaardag willen we met z'n 6-en even lekker naar het strand 's middags. Laten we hopen dat de zon z'n best wil doen. En onze vakantie wordt Greece, Kreta. Maar we zien jullie wel voor die tijd. Dan horen we de rest wel, wat je niet opschrijft.

Howdie

• 03 Augustus 2009 - 14:42

D2 En Dee:

Hi!

Fijn te lezen (internet) en horen (telefoon) dat alles goed gaat! Hier verwachten ze deze week een graadje of 30, dus jullie komen hopelijk met lekker weer weer thuis. Zaterdag staan we paraat om jullie op te halen van Schiphol, het staat onderstreept op de kalender met 10.15, dus niet te vroeg landen he:D

Hier is alles ok! Deze middag kwamen er veel minder kinders dan verwacht, logisch als ouders vergeten te zeggen dat ze op vakantie gaan...fijn. Dus ik gaf mijzelf vrij deze middag, omdat Miranda het zelf aankon met die paar kinderen. Daan en ik zijn naar Leiden gegaan saampjes en hebben lekkere olie om mee te koken gekocht. Net trok 'ie de kurk eruit en de helft bleef zitten in de fles..whaha! Dus die is op de fiets naar de AH om broccoli en een kurkentrekker te kopen....

Nou, geniet nog lekker even! Niet te bruin worden graag..
    Tot snel!

xx van ons 2en

• 04 Augustus 2009 - 10:55

Jom:

Ha kinders,

Wij zijn net terug van onze vakantie en ik heb zojuist op m'n gemakje jullie verslagen van de afgelopen weken gelezen. Super hoor! Jullie hebben weer een hoop mooie belevenissen om straks over na te praten en aan terug te denken als jullie weer in de sleur van alledag zijn beland ;-)
    Maarre...hebben jullie echt alles verteld? Het is me te stil rond Mandy. Geen kneuzingen, ongewone allergieën of anderszins?
    Geniet nog even lekker van jullie laatste dagen daar.
    Ik ga er zelf nog even 4 dagen tussenuit en spreek jullie volgende week weer.

Liefs, Jom & Rich