de eerste week - Reisverslag uit Kalispell, Verenigde Staten van Christa Kuipers - WaarBenJij.nu de eerste week - Reisverslag uit Kalispell, Verenigde Staten van Christa Kuipers - WaarBenJij.nu

de eerste week

Door: Christa

Blijf op de hoogte en volg Christa

21 Juli 2014 | Verenigde Staten, Kalispell

We hebben er al een week op zitten en we hebben al byzonder veel moois gezien. We hebben de camper in Calgary (Canada) opgehaald en zijn zuidwaarts getrokken. Allereerst kwamen we bij een schattig klein grensovergangetje, waar we anderhalf uur! hebben staan wachten. Nu hadden wij nog geluk, want we hadden in de camper eten en drinken ingeslagen, maar de meeste wachtenden waren gewoon in een auto.. Ach zielig! Uiteindelijk waren we bij de doorlaatpost en werden naar binnen gesommeerd voor extra controle van de papieren. 2uur later waren we erdoor. En toen.. Scheuren op zoek naar een plaatsje waar we tv konden kijken want het Nederlands elftal speelde. Denk je dat er wat was? Velden, velden, gras en hooi. Een enkele auto en dat was dat. Net voor het 3e doelpunt viel, hadden we een barretje met een tv gevonden. Een verveelde barkeepster snapte er niks van. Twee in oranje outfit gestoken mensen die vroegen of de tv op een andere zender mocht staan. Die voetbal wilden kijken. Dat was haar in haar hele carrière nog nooit overkomen. Stoïcijns voldeed ze aan het verzoek. De andere bargast was al zover heen dat hij alles wel prima vond. We vertrokken voldaan met winst op zak!

Via een aantal overnachtingen kwamen we in Yellowstone Park aan. Het was weer prachtig. Net toen we door de doorlaatpost gereden waren, stond er een opstopping van auto's op de weg. Allen waren uitgestapt en wezen in een richting. Daar stond, midden in een grasveld, een grizzlybeer! Wow!
We maakten er foto's van en genoten van dit cadeautje van de natuur.
Je weet wel dat ze er zijn, maar ze te zien krijgen is geluk hebben.

We zijn er 2 dagen gebleven. Hebben alle fonteinen en bubbelbakken bekeken. Hebben veel wild mogen zien. Bisons en herten voornamelijk.
Op de terugweg het park uit hebben we zelfs nog zwarte beren gezien. 2 Stuks!

Noordelijk het park uit gereden. Weer wat mooie ghosttowns gevonden.
Marvin heeft gisteren bij zijn favoriete restaurant gegeten. Hooters. Een restaurant waar de serveersters de "bovenpartij" zo strak opgebonden hebben, dat je er een pen in kan vast zetten. En dan dragen ze ook nog een superstrak hemdje. Marvin blijft maar beweren dat we er voor het lekkere eten naar toe gaan... hehe...

Nu zitten we bijna in Glacier National park. Benieuwd wat er nog meer gaat komen.

We hebben gehoord van het vreselijke vliegtuigongeluk. Een man in een visitors Centre vertelde het ons. Natuurlijk kan je dan geen info ophalen, maar die avond hebben we wel een wifi campground gezocht. Het is echt onbegrijpelijk! We leven mee met een ieder!

Hartelijke groeten van Marvin en Christa

• 21 Juli 2014 - 13:15

Ben Mol:

Allen al het volgen maakt nieuwsgierig naar meer. Jaloers omdat wij wel zwarte beren hebben gezien maar geen grizzley. Wel bizons etc in o.a. het Yellowstone Park. Geniet ervan en laat Marvin vooral grote porties nemen dan kan hij lang genieten van de Hooters girls.
    Groet Ben

• 21 Juli 2014 - 20:40

Maddy:

Wow, wat gaaf dat jullie beren hebben gespot. Dat is zo iets moois.
    Zou geweldig zijn om nog veel meer moois te mogen zien. Wie weet wat er nog op jullie pad komt.

Geniet lekker van jullie mooie reis met de"kleine" camper.

X Hans en zijn grietje.

• 21 Juli 2014 - 21:06

Ernst Jan:

Jullie maken weer bijzondere dingen mee. Dat noemen we dus volop genieten.
    Ons nog nooit gelukt in twee keer in Canada een beer te zien........ lijkt mij wel gaaf.

Het "wildlife" is daar natuurlijk sowieso prachtig. Volgens mij zijn bizons machtige beesten om te zien.

Het leven hier staat weer op z'n kop door de ramp in Oost Oekraïne. Maar geniet alsjeblieft van al het moois daar ter plekke.
    Maak er samen nog iets heel moois van

Groet en X van de Bosjes!