De tweede week - Reisverslag uit Kalispell, Verenigde Staten van Christa Kuipers - WaarBenJij.nu De tweede week - Reisverslag uit Kalispell, Verenigde Staten van Christa Kuipers - WaarBenJij.nu

De tweede week

Door: Christa

Blijf op de hoogte en volg Christa

27 Juli 2014 | Verenigde Staten, Kalispell

Deze keer niet erg veel kilometers gemaakt. We moesten op zoek naar een reparateur voor onze waterslang. Die lekte al een hele tijd als we hem aansloten en dat was vervelend. We gingen op zoek en toen bleek dat het zaterdag was, geen reparateurs aan het werk. De derde wist ons te helpen met: een simpel rond zeefje in de aansluiting. Gelukkig was het een rustige dag voor ons, want dit simpele ding kostte ons een halve morgen! Ach, we hebben uiteindelijk vakantie, hè?

Met een gerepareerde slang en de nodige boodschappen aan boord gingen we naar het "Glacier National Park" We kunnen met recht zeggen dat dit wellicht het mooiste stukje natuur is wat we ooit hebben mogen zien! Prachtige rivieren, geweldige rotspartijen maar ook gletsjers en watervallen, alles was er in beweging. Adembenemend mooi.
Er loopt een weg van zo'n 50 mijl doorheen en slingert de berg op en af. Aan de andere kant van het park wilden we graag en kampeerplek zoeken, maar dat bleek nog niet zo gemakkelijk. We hadden er niets gereserveerd en alle campgrounds waren vol. Na enig overleg besloten we maar een kant op te gaan rijden, in de hoop daar iets tegen te komen. We zagen een bordje naar een campground die geen voorzieningen heeft als water en electriciteit. Omdat we niks anders zagen, reden we die weg maar op. Het was 5 mijl over gravel heen. Marvin was een beetje narrig, want die voorzag al dat die plaats waarschijnlijk ook al vol zou zijn. Hobbelend over de weg, de kopjes rammelden in de kast, tot we opeens iets zwarts zagen. Ik riep stop! Een beer! Nee toch? Jawel hoor, daar liep een zwarte beer door de bosjes, wat te eten. Het was een fantastisch gezicht. We hebben er een hele tijd naar zitten kijken. Wat een cadeautje van de natuur. En ja, je raadt het al, toen we uiteindelijk bij de campground aankwamen, was ie vol... Hobbel de hobbel terug, maar wel een beer gezien! De ranger die het kamp bewaakte, verwees ons door naar een dorp verderop en daar hebben we prima kunnen overnachten.

De dag erna hebben we een mooie wandeling gemaakt bij Many Glacier.

Op woensdag zijn we het park weer doorgereden, terug naar waar we vandaan kwamen, Columbia Falls. Op het hoogste punt in het park, bij Logans pass, een hele mooie wandeling gemaakt door de sneeuw waarbij we witte berggeiten hebben gezien. Heel byzonder!

De dagen erna zijn we in Columbia Falls gebleven, met al hoogtepunt de rodeo van gisteravond, wat een feest! Cowboys op paarden die met lasso's wierpen en jongens die op stieren zaten, met de bedoeling dat 8 sec. vol te houden.
Helaas is dat niemand gelukt. Een heerlijke, verstand op nul en laat je maar vermaken avond!

Vanmorgen was er een optocht, heel grappig om te zien. Het hele dorp was uitgelopen.

Nu zijn we weer terug in Kalispell op de campground waar we al eerder zijn geweest. Het is hier netjes, schoon en rustig, we hebben een zwembad erbij en zullen hier 2 nachten blijven.

Het weer was de afgelopen dagen niet om over naar huis te schrijven (waarom doe ik dat dan toch?) Het was koud en regende af en toe. Vanmorgen hebben we weer het oude zonnetje opgepakt. Lekker! De wereld is toch een stuk mooier met de zon erbij.

Dit was het voor vandaag, ik heb van Marvin en lekker drankje gekregen en we gaan er nog even van genieten, voor het weer bedtijd wordt,

Aan jullie allen de hartelijke groeten van Marvin en Christa

• 28 Juli 2014 - 07:30

Ernst Jan :

Als ik dit allemaal lees kan ik zo heel erg jaloers worden..........
    Een vakantie met alles er in. Een beetje pech, unieke momenten, unieke belevenissen, mooie natuur, bijzondere mensen en gewoon heerlijk samen!! Dat noemen we genieten met volle teugen!!
    Wat is zo'n beer toch een uniek beest, kan mij voorstellen dat je daar wel even naar wil kijken. En dan zo'n rodeo. Wij moeten het hier doen met "zwientie tikk'n"......

Geniet lekker verder!!

• 28 Juli 2014 - 21:32

Ben Mol:

Hoi Christa en Marvin,
    Bevoorrecht dat je eerst een grizzley en nu een zwarte beer hebt gezien. Kicken is het. Geniet er vooral van en neem af en toe een hobbelpaadje is ook goed voor de spijsvertering.
    Groet Ben