Verder op reis - Reisverslag uit Kaysville, Verenigde Staten van Christa Kuipers - WaarBenJij.nu Verder op reis - Reisverslag uit Kaysville, Verenigde Staten van Christa Kuipers - WaarBenJij.nu

Verder op reis

Door: Christa

Blijf op de hoogte en volg Christa

13 Augustus 2015 | Verenigde Staten, Kaysville

Het is alweer even geleden dat ik wat geschreven heb. We zijn vanuit Las Vegas vertrokken en zaten al snel in de "onbewoonde wereld" waar WIFI een schaars goed is. Af en toe lopen we door een winkel dit WIFI heeft. Daar ga je ook niet een uitgebreid verhaal schrijven hè?

Het gaat tot nu toe allemaal erg voorspoedig. We zitten nu boven Salt Lake City en zijn in de afgelopen dagen veel onderweg geweest met overnachtingen op verschillende plekken. De meest basale was in Great Basin National park. Daar stonden we op een plek waar niks geen voorzieningen waren zoals water en elektriciteit. We stonden daar naast een beekje (toch water?) en we hebben er de mooiste sterrenlucht ooit gezien. Die dag reden we de berg op tot 10.000 foot. (Dezelfde hoogte als waarop de vliegtuigen normaliter vliegen)
Daar hebben we een prachtige wandeling gemaakt en zijn we verschillende wilde dieren tegengekomen. Veel herten en tot onze verbazing ook kalkoenen...
Op het einde was een meer. Het was er zó stil...

De volgende dag hebben we een tocht gemaakt met een gids door de Lehman Grotten. Supermooi. Anderhalf uur genoten. Daarna zijn we het park uitgereden en verder noordwaarts gereden. De omgeving was weinig spectaculair op dat traject. We kwamen wel een schoenenboom tegen. Een dode boom waar allemaal schoenen in hingen. Erg grappig en een welkome onderbreking. Ook gingen we de grens tussen Nevada en Utah over. De klok ging een uur vooruit. Dat betekent dat we nu een uurtje minder hebben die we straks weer terug krijgen op onze reis.

We zijn in Salt Lake City bij de Mormonentempel gaan kijken en dat was een hele belevenis op zich. Die mormonen lopen strak in het pak (met stropdas) terwijl de themometer dik 30 graden aangeeft. We kregen er een rondleiding van 2 dames uit de Fillipijnen. De dames noemen ze in de mormonenwereld "sister" en de heren heten allemaal "elder" met hun achternaam erachter. Ze dragen ook allemaal een naambordje. De tempel was indrukwekkend. Helemaal door de locatie, midden in de stad.

Vandaag zijn we naar het Salt Lake gereden en hebben er ook in gezwommen. Of beter: in gedreven. Gek gevoel dat je zomaar op het waterr kan blijven drijven. Door het zoutgehalte is het geen probleem. We hebben een campground gevonden bij een waterpark. Morgen gaan we hier lekker zwemmen en blijven hier nog een dagje extra, hebben we besloten. We hebben tenslotte vakantie...