Zonsondergang? En route 66 - Reisverslag uit Flagstaff, Verenigde Staten van Christa Kuipers - WaarBenJij.nu Zonsondergang? En route 66 - Reisverslag uit Flagstaff, Verenigde Staten van Christa Kuipers - WaarBenJij.nu

Zonsondergang? En route 66

Door: Christa

Blijf op de hoogte en volg Christa

22 Augustus 2015 | Verenigde Staten, Flagstaff

Hi allemaal,
Het vorige verslag had Marvin geschreven en daar miste nog een klein aspect in (volgens mij dan..) Bij het eerste bezoekerscentrum had men ons verteld waar je de mooiste zonsondergang kon zien. Uiteraard waren we daar ruim op tijd, ware het niet dat het op dat moment erg bewolkt was. Dus van een mooie zonsondergang was geen sprake. Op dag 2 ( en dus op een ander deel van het park) weer gevraagd naar de beste plek voor de mooiste zonsondergang. Dat bleek op de kampeerplek te zijn waar we die nacht zouden staan met de camper. Perfect dus! Prachtig heldere dag de hele dag. 's Avonds, na het eten zaten we even te relaxen en hadden het over wel of niet gaan afwassen. Marvin zei dat we prima voor de zonsondergang nog konden afwassen. Bij het douchegebouw hadden ze een vaste kraan, dus we zouden zó klaar zijn. Wij snel er naar toe met alle afwas in ons afwasmandje. Puntje bij paaltje: we kwamen terug lopen met perfect schone potten en pannen en de zon? Die was inmiddels onder gegaan...

Vanuit Canyonlands zijn we verder zuidwaarts gereden. We verbleven nog een nacht in de hitte van Monument Valley. Daarna reden we dwars door indianengebied naar Holbrook, waar we weer op route 66 uitgekomen waren. Dat blijft toch geweldig hoor! Al die leuke winkeltjes langs de kant van de weg. Elk met z'n eigen waar. De een een restaurant, de ander heeft een benzinestationnetje, waar je ook meteen van alles en nog wat kan kopen. Zo grappig. En niemand heeft er haast. Allemaal zijn ze wel in voor een praatje.
Uiteindelijk hebben we die dag wel 500 km. gereden. We kwamen uit in Flagstaff. Flagstaff ligt erg hoog en is ook omgeven door bosrijk gebied. Dat maakt het hier een stuk koeler dan op andere plekken in de buurt. We besloten hier een paar dagen te blijven en dat was een wijze beslissing. Inmiddels zijn we voldoende afgekoeld en gaan we morgen weer verder. Via route 66 tot Kingman dit keer en dan langzaamaan terug naar Las Vegas. Daar hopen we zondagavond aan te komen.

Dit was het weer voor vandaag. Allen een goed weekend toegewenst!

• 23 Augustus 2015 - 10:03

Ben Mol:

Leuke berichten en voor ons een herinnering aan de twee reizen die we ooit ook in dat gebied hebben gemaakt.
    Voor een zonsondergang moet je trouwens naar het westen kijken en niet naar je afwasteiltje.
    Nog veel plezier en avontuur.
    Groet Ben

• 23 Augustus 2015 - 21:00

Erik:

Hoi Jo, en Marvin,

Klinkt allemaal goed en veel komt er bekend voor. Vandaar ook de 100 punten die ik verdiend heb met de foto's die jullie doorgestuurd hebben.

Voor de rest van de reis nog veel plezier en take care!!!

P