Atlanta - Reisverslag uit Caliente, Verenigde Staten van Christa Kuipers - WaarBenJij.nu Atlanta - Reisverslag uit Caliente, Verenigde Staten van Christa Kuipers - WaarBenJij.nu

Atlanta

Door: Christa

Blijf op de hoogte en volg Christa

09 Augustus 2015 | Verenigde Staten, Caliente

Howdy ya'll,
Vanuit Amerika is hier het eerste verslag en ik kan jullie zeggen: we zijn dik tevreden! Op woensdagmorgen zijn we met de bus naar Schiphol vertrokken. Die bus vertrok al om 5.13 uur, dus dat was een prima keuze. Op Schiphol verliep alles super. We rolden overal zomaar doorheen en, wellicht door het vroege tijdstip, vertrokken we ook strak op tijd. De eerste vlucht was naar Atlanta. Bijna 9 uur vliegen. In Atlanta hadden we een airBNB geboekt en dat bleek een prima keuze. Mooi appartement van iemand op een afgeschermd terrein met een zwembad erbij! De eerste dag hebben we daar het coca-cola museum bezocht. Onbegrijpelijk dat je van zoiets een museum kan maken. Het is echter een enorme aanrader. Hartstikke vermakelijk. En interactief ook. Van daaruit zijn we gaan wandelen door de stad en werden overvallen door een super-mega regenbui. Zo eentje waar in 2 min. tijd je tot op je onderbroek nat bent.
Wat wel apart was, was dat het in temp. geen graad kouder werd. Vandaar dat we ook in no-time weer opgedroogd waren. We kwamen al wandelend in de hoofdstraat terecht en stonden ineens voor een "Hooters" restaurant. Weten jullie nog? Dat restaurant waar je gaat eten omdat het er zo lekker is en niet omdat de serveersters allemaal cup D hebben? (Volgens Marvin...) Jullie begrijpen wel dat we daar niet aan voorbij konden lopen...

De volgende dag hebben we lekker geluierd bij het zwembad en zijn om een uur of 2 opgehaald door de taxi. De tweede vlucht naar Las Vegas stond op het programma. Ook nu weer alles super! In Vegas hadden we een motel geboekt in de buurt van het verhuurstation van de camper. Die camper mochten we de volgende dag ophalen. Op een of andere manier ging ook dat van een leien dakje. Meteen door naar Wallmart voor de eerste inkopen. Blijft toch altijd een belevenis zo'n Wallmart. Je kunt er echt van alles kopen. Van handdoek tot zoutvaatje, van jachtgeweer tot een blik soep. We kochten er eten voor vandaag en een mooie tuinstoel. Nu kon de reis beginnen. Het eerste stuk was door een dor en droog gebied. Las Vegas ligt tenslotte in de woestijn. Daarna werd het een stuk mooier en heuvelachtiger. Nu zitten we op onze eerste stop. Ten noorden van Las Vegas.

Om alvast wat vragen die opkomen te beantwoorden:

Nee, we zijn geen koffers kwijt geraakt.
Ja de camper lijkt zonder problemen dit keer, er staan ook nog maar 15.000 mijl op.
Nee, ik heb nog niet mogen gokken, anders waren we nu al door het vakantiebudget heen waarschijnlijk...
En ja, we genieten erorm! Zeker vanavond met de eerste Sterrenlucht. Prachtig gezicht!

Dit was het even tot nu toe, morgen gaan we verder noordwaarts richting Salt Lake City.

Hartelijke groeten van Marvin en Christa

• 09 Augustus 2015 - 11:25

Petra:

Ha die vakantiegangers,
    Wat heerlijk dat het tot nu toe alles 'van een leien dakje gaat'. Volgens mij hebben jullie dat meer dan verdiend. Je moet met alleen even vertellen wat ik me moet voorstellen bij een INTERACTIEF coca-cola museum? Bedoel je daarmee dat je cola mag drinken, uiteraard niet van een ander merk :-)
    Veel plezier!
    Groetjes,
    Ernst Jan & Petra

• 11 Augustus 2015 - 07:31

Rients:

Zo het gaat jullie voor de wind..........!!
    Ik heb geen vragen ...
    Dus hoef ik alvast geen antwoorden....
    Geniet nog maar ff want het is zomaar weer om.......