op de grens - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Christa Kuipers - WaarBenJij.nu op de grens - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Christa Kuipers - WaarBenJij.nu

op de grens

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Christa

23 Juli 2009 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

hey allemaal!

We zijn gisteren uit Lee Vining vertrokken en hebben een stop gemaakt bij een soort ghost town, zo'n 17 mijl het binnenland in. Dat ging prima, tot we de laatste 3 mijl over een soort grintweg moesten rijden. Dat was echt lachen, alles wat in de camper kon bewegen, deed dat ook en bij aankomst durfden we bijna de koelkast niet open te maken, bang omdat alles ons om de oren zou vliegen.

Het dorpje was echt schattig, mooi herbouwd. Nu zijn wij natuurlijk wel meer van de "karkashuizen" maar om iets mooi opgebouwd te zien is ook wel eens leuk. Het verbaasd ons telkens weer waar al die enthousiaste vrijwilligers vandaan komen die daar tekst en uitleg lopen te geven. Ik heb al tegen Marvin gezegd dat ik daar best een tijdje zou willen werken. In zo'n mooie folklorejurk en rijdend op een huifkar. Best tof en zeker met dat mooie weer erbij.

Na ons uitstapje zijn we doorgereden naar Lake Tahoe en hebben nu voor 2 dagen geboekt. Vanmorgen zijn we hier even rond gaan kijken en hebben fietsen gehuurd. Dat was echt geweldig! Mandy wilde ook wel mee; een rondje meer fietsen. Maar zoals alles hier in Amerika, is het meer ook weer een slagje groter... Dus hebben we na 3 uren de fietsen maar weer ingeleverd. Wel hebben we even wat rondvraag gedaan en het is hier mogelijk om een bootje te huren. Dat hebben we voor morgen gepland. We gaan straks terug naar de campground en lekker relaxen. Op het menu staat een BBQ. We doen er echt alles aan om het hier leuk te hebben hoor...hihi...

Hier bij het meer is de tempeatuur echt lekker. We zagen net een bordje met 84 F. Als jullie zin hebben mogen jullie het uitrekenen. Wij beginnen daar niet aan; het is voor ons hier vakantie en lekker warm is lekker warm, toch?

Tot de volgende keer maar weer en Maddy, bedankt voor je berichtje! Zoals je kan lezen hebben we het nog steedsnaar onze zin.

Oh en de titel (op de grens) slaat erop dat precies over het meer de grans loopt van California met Nevada. Dat was ook nog even grappig. Gisteren werden we midden op de weg gestopt door een soort grenspostje met weer een mannetje erin die vroeg waar we vandaan kwamen en of we ook verse spullen uit Nevada bij ons hadden... Nu kwamen we toevallig uit California, dus we konden met eer en geweten zeggen dat we niets bij ons hadden uit Nevada. Hij is de camper niet in geweest om te controleren hoor, Hij stelde alleen maar vragen aan het raampje van de bestuurderskant. Nu hebben we een geel papiertje gekregen en daar mogen we dan mee zwaaien als we langs hem rijden. Onze kampeerplaats ligt net achter dat grenspostje, vandaar... We kunnen nu gewoon 80 kilo appels gaan halen...
mannetjes....

• 24 Juli 2009 - 14:24

Erika:

Hoi Crista, Marvin en Mandy!
    Geinig al die belevenissen! Hebben jullie die appels algehaald? Niet te veel smokkelen hoor, anders moet ik jullie nog bezoeken in het gevang!
    Groetjes Erika

• 24 Juli 2009 - 19:13

Petra:

Hoi vakantiegangers.
    Het is echt ongelooflijk dat zo'n mannetje jullie gewoon op de blauwe ogen geloven. Zo betrouwbaar zien jullie er toch ook weer niet uit.
    Als je de verhalen leest dan eh ......... is het toch best vervelend om gewoon van maandag tot vrijdag te moeten werken ;-)
    Veel plezier, geniet ervan.

Groetjes,
    Ernst Jan en Petra

• 25 Juli 2009 - 01:51

Rindert:

he familie

fijn dat jullie daar zo leuk hebben en jah wij zitten hier in een tranen dal dan weet jij denk ik wel dat het regent hier. maar dus je hebt de boete deze keer weer mis gelopen gelukkig ma hahahha maar heeft mandy nog niets gebroken hihi grapje maar nog heel veel plezier van af mijn kand daar en houd je haaks groetjes Rindert de vries ut fryslan

• 25 Juli 2009 - 18:27

Nies:

Leuk om mee te beleven, waar jullie zijn en wat jullie ondernemen. Iedere keer als er weer mail is, bel ik mama en lees het haar voor. Vindt ze prachtig. Heb nog maar vel plezier.

• 26 Juli 2009 - 10:39

Maddy En Hans:

In een folklorejurkje op een kar met paard ervoor.
    Net als in "het kleine huis op de prairi" zeker!
    Krijg je ook nooit genoeg van.
    Het klinkt allemaal heel goed. Wij zijn nog steeds aan het uitzoeken.
    Waarschijnlijk wordt het Kreta.
    Heel veel lol nog.
    Doei!!!!!!!!!!!!!!!!!!!