Uit de parken - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Christa Kuipers - WaarBenJij.nu Uit de parken - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Christa Kuipers - WaarBenJij.nu

Uit de parken

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Christa

21 Juli 2009 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Dit keer hebben we een schattig plaatsje uitgezocht om te mailen. Het inwoneraantal zal zo tussen de 80 en 100 liggen, maar het heeft een visitors' center met een bar ernaast. Dus mailen en een biertje als beloning, alles klopt!

De vorige keer zaten we nog voor het Sequioa Nat Park. Marvin had bedacht dat we wellicht alvast een RV park konden bespreken aan de andere kant van het park, zodat we 's avonds zeker een plaatsje zouden hebben. Wereldplan! Tenminste, zo leek dat...
We bespraken er een en die lag op (hemelsbreed) zo'n 70 mijl en het was nog maar net middag. Marvin had afgesproken dat we er rond 4en zouden zijn. Toen kwamen we het Sequoia bos ertussen tegen. Om een lang verhaal kort te maken; we hebben een prachtige trip door de (vele) bergen gemaakt en we waren er om half 9 'savonds...

Onderweg zelfs nog sinaasappelbomen gezien en foto's van gemaakt

De volgende dag zagen we nog meer prachtige natuur met Sequoia bomen overal. Met denne-appels die 2x zo groot zijn als je hand.

Het weer is nog steeds schitterend. We hebben meest 30 graden met uitschieters naar 40 graden.

Vannnacht hebben we geslapen in het Yosemite park. Er was geadviseerd om dat wel te doen, omdat het park te groot is om in een dag te bekijken.
We vonden een plek in de natuur, boven op een berg, heerlijk koel meteen riviertje om de hoek.
Gevolg was natuurlijk wel dat de nacht onwijs koud was en Mandy vanmorgen opmerkte dat " de ijstijd zeker weer begonnen was"
Maar we klagen niet, een uur later lopen we alweer in korte broek rond.

We zijn nu aan de andere kant van het Yosemite park en blijven hier vannacht. Het is een alleraardigst dorpje. Morgen reizen we door via een "ghost-town" naar Lake Tahoe.

Tot de volgende keer maar weer en dank voor jullie reacties, Leuk!
We zullen een zonnetje inpakken voor onderweg.

• 22 Juli 2009 - 15:32

Maddy En Hans:

We hebben 'm weer gelezen.
    En het gaat helemaal goed. Super. Het lijkt allemaal helemaal geweldig aan de verhalen te lezen.
    Veel plezier nog. Doeidoei.