Heuvels en bergen - Reisverslag uit Mammoth Cave, Verenigde Staten van Christa Kuipers - WaarBenJij.nu Heuvels en bergen - Reisverslag uit Mammoth Cave, Verenigde Staten van Christa Kuipers - WaarBenJij.nu

Heuvels en bergen

Door: Christa

Blijf op de hoogte en volg Christa

09 Augustus 2016 | Verenigde Staten, Mammoth Cave

Goedemorgen allen, hier zijn we weer. Het heeft even geduurd, want we waren nou niet echt in de bewoonde wereld. Vanuit Charleston zijn we een klein stukje noordwaarts gereden en hebben daar nog een prachtig plantagehuis bekeken: Boone Hall Plantation. Nu moet ik eerlijk zeggen dat het huis van buiten mooier was dan van binnen, maar dat mocht de pret niet drukken. We kwamen aanrijden op zo'n ellelange laan, (op zand reden we) met overhangende boven met dat spaanse mos erop en ik zei nog tegen Marvin: Dit lijkt echt op North and South! We parkeerden de camper en liepen richting het huis. Omdat we wat vroeg waren voor de rondleiding, keken we eerst even in de slavenkwartieren die aan de zijkant voor de poort lagen. Mooie reproducties van huisjes met interessante tentoonstellingen en filmpjes. Daarna was het tijd voor de rondleiding door het huis. Het interieur was mooi, maar niet authentiek. Wel vertelde de gids dat er verschillende series opgenomen waren. Zoals: The note book en.... North and South! Wow! Wat een onverwacht gelukje!
Hierna vertrokken we westwaarts, het binnenland in, om die dag uit te komen in de buurt van Sumter. Daar hebben we een plek ergens in het bos gevonden, waar we mochten staan. Geen voorzieningen natuurlijk als water, electriciteit etc. maar dat geeft niks. De camper heeft een generator en die kan je gebruiken als je meer electra nodig hebt dan de accu van de auto kan leveren. BV. Als je de airco wilt aanzetten. Nu hoefde het daar niet, want het was redelijk koel in het bos. De volgende dag reden we tot Columbia (south Carolina) Marvin had zijn zinnen op die stad gezet, want daar was een Hooters restaurant ( overigens ook in Nashville en Chattanooga) Maar die plaatsen komen nog... We aten uiteraard bij de Hooters. Terwijl we daar zaten brak er een wolkbreuk los die zijn weerga niet kent. Wát een water kan er dan ineens vallen. Maar wel gewoon weer in je T-shirtje terug naar de auto lopen hè ... Heerlijk! Het tast de temperatuur nauwelijks aan.

De dagen daarop zijn we verder noordwaarts getrokken, door de blue ridge mountains heen. Halverwege dit immense park ligt de grens van South Carolina met Tennessee. (Even een dom weetje tussendoor) Ook in dit gebied waren we verstoken van elke vorm van electriciteit, WiFi, etc. Water was er voldoende, want overal kwamen we de rivier weer tegen. Tot een mooie waterval aan toe. We hebben er ook mooi wild gezien, de herten met geweien die ze hier "elk" noemen en zelfs 2 coyotes. Er werd overal gewaarschuwd voor zwarte beren maar die hebben we niet gezien. Nu zitten we in Park Cave, waar we gisteren een wandeling door de Mammoth grotten hebben gemaakt. Erg bijzonder omdat ze uit rotsen en stenen bestonden en geen stalachtieten hadden. Een "droge grot" dus. Maar wel prachtig hoor!
Vandaag gaan we verder, zuidelijk naar Nashville. Daar hopen we een dag of 3 te blijven. We zijn erg benieuwd naar het country en Western muziek gebeuren. (En Marvin? Die verheugt zich nu al op Hooters nr. 2....)

Ontvang de hartelijke groeten van ons 2 en,
Marvin en Christa

• 09 Augustus 2016 - 21:38

Ben:

In de Blue Mountains zijn ook prachtige casino's gerund door de Indianen. Enorme parkeerplaatsen erbij en midden in Nomansland maar toch komen er vanuit een heleboel plaatsen in de wijde omgevind mensen naar toe. Nashville is geweldig Kijk of je een avond naar een Country en Western avond kunt waarin ze de legendarische Patsy Klein terug laten komen.
    Heel leuk en vlakbij een geweldig groot conferentieoord waar je met boten door kunt varen op weg naar je hotelkamer.
    Voor ons allemaal onvoorstelbaar.
    Groet en heel veel plezier Ben

• 10 Augustus 2016 - 12:06

Erika:

Ziet er allemaal mooi uit!

Tags: columbia SC