laatste dagen - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Christa Kuipers - WaarBenJij.nu laatste dagen - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Christa Kuipers - WaarBenJij.nu

laatste dagen

Door: Christa

Blijf op de hoogte en volg Christa

10 Augustus 2010 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Op zondag zijn we van Albuquerque naar New York gevlogen. Dat was een hele reisdag. We vertrokken om 10.00 uur naar Denver. Daar moesten we 2 uren wachten voor onze 2e vlucht naar New York. Ook hadden we een tijdsverschil van 2 uur. (Dus we hebben een kleine jetlag achter de rug..) haha

Op maandagmorgen zijn we voor het eerst bij Jewel op bezoek gegaan.Het was een heel hartelijk weerzien. De dame is inmiddels al 91 jaar en nog steeds scherp van geest. Ze loopt met een soort rekje, maar ze komt precies overal waar ze wil zijn. Marvin noemt haar schertsend "sergeant majoor" omdat ze luid en duidelijk aangeeft waar we links of rechts moeten.

Gisteren hebben we haar meegenomen naar haar oude huis (waar wij zelf ook gelogeerd hebben 25 jaar geleden) en vandaag wilde ze graag naar Byonnne, dat ligt naast Manhattan. Er is daar een prachtig gedenkbeeld gemaakt als cadeau van Rusland voor de slachtoffers van 9-11 in 2001. Een prachtig beeld met een grote traan in het midden. Alle namen van de slachtoffers staan erin gegrafeerd en dat geeft een apart gevoel. Van daaruit heb je ook meteen een prachtig uitzicht op Manhattan en het vrijheidsbeeld.

We hebben met z'n drieen gegeten bij kentucky fried chicken.

Morgen zullen we alles weer in moeten pakken. Met een ingepakte Cadillac (Jawel! We rijden een Cadillac hier...) zullen we nog lunch hebben in het huis waar Jewel woont en rond een uur of 2 zullen we doorrijden naar het vliegveld, waar onze vlucht rond half 6 vertrekt. En dan zijn we om 7 uur donderdagmorgen weer op Schiphol. Bah! Echt geen zin om naar huis te komen! We waren hier net een beetje gewend na bijna 4 weken...

Maar we zullen toch wel blij zijn hoor, als we ons eigen huisje weer zien!

Er wacht dus nog een laatste mailtje als we weer (hopelijk gezond) thuis zijn. Voor nu gaan we eerst genieten van onze laatste avond hier.

Hartelijke groeten van ons drietjes

• 11 Augustus 2010 - 08:19

Lammert En Nies:

Goede reis en kom gezond weer thuis. we horen elkaar weer. Groetjes uit Eindhoven.

• 11 Augustus 2010 - 11:52

Lenie En Kees:

een heel goede reis terug.

Lenie en Kees

• 11 Augustus 2010 - 17:22

Wim, Gonny En Woody:

Goede reis en tot vlug weer thuis!!!!!